От пръв поглед ( кино), брой 21 (2901), 02 юни 2017" /> Култура :: Наблюдатели :: Внимателно с телефона
Български  |  English

Внимателно с телефона

 

„Перфектни непознати“ (Perfetti sconosciuti), 2016, Италия, 97 минути, режисьор Паоло Дженовезе, продуцент Марко Беларди, Марко Джионони; сценарий: Филипо Болоня, Паоло Костела, Паоло Дженовезе, Паола Мамини, Роландо Равело; оператор Фабрицио Лучи, музика Маурицио Филардо. В ролите: Джузепе Батистон, Анна Фолиета, Марко Джиалини, Едоардо Лео, Валерио Мастандреа и др.
Награди: за сценарий от Кайро, 2 „Давид на Донатело“ (за филм и сценарий) и др.
Разпространява 6А Медия Ентъртеймънт
 
Телефоните ни могат да се окажат страшно опасни.
У дома си младата ветеринарка Бианка (Алба Рохвахер) разговаря по телефона със стопанка на алергично куче. В това време по-възрастният й съпруг Роко (Марко Джалини) я ухажва палаво. Тя му казва, че е спряла противозачатъчните... Високата Карлота (Анна Фолиета) слага дъщеричката си да спи, нарежда на по-големия си син, вперен в компютърна игра, да си ляга навреме и успява да „клъвне“ свекърва си. В това време съпругът й Леле (Валерио Мастандреа) седи върху тоалетната чиния, взрян в телефона си. На тръгване тя набързо си сваля бикините. Пластичният хирург Косимо (Едоардо Лео) готви спокойно, съпругата му Ева (Кася Смутняк), която е психотерапевт, се скарва с дъщеря им тийнейджърка, после двамата отпиват вино и си бъбрят. След малко трите двойки се събират у тях, за да гледат лунно затъмнение. Мъжете са приятели от детинство, а най-новата в компанията е Бианка, все още несвикнала съвсем с шегите им. Тя е купила биодинамично вино за 25 евро. Всички са в очакване на Пепе, който трябва да им представи новата си приятелка Лучия. Той, симпатичен безработен дебеланко (Джузепе Батистон), идва сам, тъй като „тя“ вдигнала температура.
На масата пият вино, хапват от безкрайните блюда на Косимо, коментират друг приятел, развел се, след като жена му през телефона го хванала в изневяра с 22-годишна девойка... Изведнъж Ева предлага игра – да извадят телефоните си и да показват sms-ите и съобщенията в социалните мрежи или да вдигат на високоговорител. И се започва. Излизат и смешни, и безобидни, и зверски тайни. Заради нарочно разменени телефони настава паника. Всеки от героите се оказва, че не е това, което мисли за него и най-близкият му. Заблуди се сриват със страшна сила. Всички „ пушки“ гръмват. Междувременно си правят селфита на фона на затъмнението...
Започнал като lifestyle филм за италианската средна класа, „Перфектни непознати“ постепенно се превръща в трагикомичен трилър от тайни и лъжи. Ситуиран предимно в апартамента на домакините, филмът е подчертано театрален. Камерата непрестанно кръжи около героите - по двойки или в общ план, улавяйки детайли от поведението, тоалетите, обстановката. Монтажните връзки са динамични. Диалозите са ловки и афористични, а актьорите до един са чудесни. Всеки от тях представя типичен герой, който би могъл да живее навсякъде по света, стига да има мобилен телефон с интернет и тайни. Филмът се гаври не само със зависимостта от технологиите и алтернативното живеене в мрежите, а и с човека, способен на малки и големи грехове. На моменти, колкото и да е напрегнато, е убийствено смешно – до кикот. Нито за миг не доскучава, макар че идват в повече толкова злини наведнъж. Само лунното затъмнение остава да виси като пришита метафора. И обилната декоративна музика издиша.
„Перфектни непознати“ предлага актуален ракурс към живеенето. По-интересен е от разните изследвания на днешните зависимости. Симпатичен филм, който показва, че можеш да направиш гледаемо и смислено кино от банализми, стига да ти хрумне оригинална идея. В Италия „Перфектни непознати“ се радва на изключителен боксофис. Досега режисирал скромни комедии и мелодрами, Паоло Дженовезе вече е известен по света. В кино „Одеон“ обаче публиката беше рехава. А на финала заглавието бе преведено като „Напълно непознати”?! Гледайте този филм – ще научите нещо повече за себе си.
още от автора


1 - 25.01.2018 13:38

Объркани са имената на актьорите
От: Румяна Кирилова
Госпожо Димитрова,
разменили сте имената на актьорите: пластичният хирург Косимо не е Едоардо Лео, а Марко Джалини;
съпругът Роко не е Марко Джалини, а Едоардо Лео. Хубаво е да не подценявате читателите си, колкото и малобройни да са те. Все пак сте кинокритик и специалист в тази област.
  
ПОРТАЛ ЗА КУЛТУРА, ИЗКУСТВО И ОБЩЕСТВО Списание “Християнство и култура” Книжарница “Анджело Ронкали” Фондация “Комунитас”