Насила хубост

Нещо взе да им става на хубавите американки в киното, когато гаджетата им потънат в други обятия. Вместо да приемат раздялата философски и да си теглят ново късметче от необятната мъжка баница, те го удрят на истерична агресивност. Вкопчват се в изплъзващия се любим, облъчват с отровни погледи съперницата и плетат ли плетат интриги. Така Джулия Робъртс стъжни живота на Дърмът Мълроуни в "Сватбата на най-добрия ми приятел", щото оня си пожела за булка Камерън Диас. Същото върши и Мег Райън в "Болни от любов" - тя пък е награбила Чеки Карио, понеже пред бодливия й нрав той предпочел меките ласки на Кели Престън.
Но, дето се вика, женски му работи. Простено им е и на Джулия, и на Мег. Какво да правят момичетата, като не могат да избягат от природата си.
По друг начин стоят нещата с Матю Бродърик, който е изоставеният приятел на г-ца Престън в "Болни от любов". Този хайванин не се държи като мъж - вайка се по отлетялата изгора, тръшка се, хленчи... Това се понася, ако просто си страдаше кротко и незлобливо. Той обаче се включва в интрижките, характерни за нежния пол. Къде остана рицарството бе, Матю, къде е мъжкото достойнство!? После иди се чуди защо толкова се драматизира въпросът за хомосексуализма в армията...
Вярно, че накрая Матю се взема в ръце, но късно е либе за китки, както е казал американският народ. Що гадорийки са спретнати, що доверие е разрушено, даже крайници има счупени. И два чифта очи разплакани... Така е то в империалистическите държави.
"Болни от любов" на режисьора Грифин Дън е романтична комедия с нравоучителен аромат. Поуката си личи от историята - насила хубост не става. Някой като те разлюби, и да въртиш, и да сучеш, файда йок.
Ароматът обаче е като на парфюм във фаза на изветряване. Актьорите са симпатяги, два-три ексцентрични номера хващат окото, но нищо не хваща душата. Този филм е като стъклено мънисто пред перлите в жанра от последните години. Между другото в някои от тях - "Когато Хари срещна Сали", "Безсъници в Сиатъл", "Френска целувка" - чудесно игра точно Мег Райън. Но там имаше филмов аристократизъм. Докато "Болни от любов" прилича на гувернантката, навлякла скришом балната рокля на принцесата. Роклята е екстра. А под нея палаво се друсат два пласта сланина...
Борислав Колев