Провадия за 16-ти път бе домакин на националния конкурс "Светослав Обретенов". Проведено в девет специалности и в три възрастови групи, състезанието излъчи 27 лауреати.
Златните музиканти на тазгодишния конкурс са: специалност пиано - Мария Салабашева и Любомир Даскалов от София, който получи и наградата на името на проф. Люба Обретенова; специалност цигулка - Валентина Тенчева от Пловдив и Нина Веселинова от София; специалност виола - Ирена Начкова от Пловдив; виолончело - Мартин Георгиев от София; контрабас - Георги Николчев от София; флейта - Пенка Ганева от София и Теодора Германова-Стоянова от Варна; обой - Петър Любчев от София; валдхорна - Владимир Каназирев от София; пеене - Деница Желязкова от Плевен, Ана Филипова от Русе и Кирил Манолов от София, който спечели и голямата награда на община Провадия. За това, как конкурсът, чието първо издание бе през 1969 г., успя да се съхрани и да се впише в общата картина на музикалните състезания и фестивали у нас разказва проф. Петър Христосков:
Още в началото, преди 19 години, в основата на конкурса "Светослав Обретенов" залегна идеята, неговата роля в музикалния живот да не се изчерпва със състезанието. Не то е най-главното. Когато един музикант се появи на подиума в Провадия, се обсъжда преди всичко неговото отношение към новата музика. И по-специално към българската. Тук се цени новият поглед към репертоара, музикалното мислене, което изисква друга солфежна култура, друга вокална емисия при певците, съвършено различен усет за ритъм.
От друга страна, когато знаят, че един конкурс се опира изцяло на тяхното творчество, авторите имат известен импулс. Обърнем ли се назад, към предишни издания, можем да проследим как постепенно музикалната литература за различни инструменти се е обогатявала, как инструменти, за които непрекъснато са били правени транскрипции, се сдобиват със собствен репертоар.
Като свидетел на историята на този конкурс, твърдя, че всяко издание има своя акцент и своята уникалност. Шестнадесетото издание се отличи с участието на млади музиканти, които успешно съчетават виртуозност и се стремят да възпитат у себе си ново музикално мислене. За "Светослав Обретенов" те очевидно са се готвили със същата отговорност, както биха се готвили за "Чайковски" например или за някой друг световноизвестен и реномиран конкурс. Всъщност какво друго ни остава, когато изпращането на наши кандидати на такива конкурси става все по-проблематично. Условията, при които днешните млади музиканти подготвят своето встъпване в концертния живот, правят конкурсите изпитание не само за тях самите и за техните педагози, но и за техните родители.
Тази година най-силна бе конкуренцията в клавирната, цигулковата и виолончеловата група. Много силни бяха и певците. А една от участничките - цигуларки - Нина Веселинова ни оставя в очакване, заредено с любопитство - как ще се развие нейната раздвояваща се кариера оттук нататък. Тя стана лауреат в своята цигулкова група и по-нататък няма право да се състезава на "Светослав Обретенов" по същата специалност. Но тя се зарече, че следващия път ще се кандидатира в раздела за вокални изпълнители. И има сериозни шансове. С какви нови идеи може да се обогатява конкурсът занапред? Мисля, че е достатъчно да задълбочаваме традицията. И да привличаме нови нейни поддръжници. Защото един интерпретатор израства и с класиката, но и с националния си репертоар.