Експо музика за трети път от 1996 г. насам се старае да събере на едно място всичко, което не е музика, но облекчава усилията на музиканта. Колкото и напред да е музикалната ни индустрия на общия фон, българският музикант и днес все още изглежда като охлюв, помъкнал върху гърба си функциите на продуцентско-издателската къща, на търговските фирми за внос на апаратура и инструменти. Той е сам импресарио и мениджър на собствения си талант. Ако понякога има късмет да реши проблемите си извън изкуството, може да се сети, че освен всичко това е и музикант.
"Експо музика" като изложение на онова, което се внася и което е лицензирано у нас като музикален продукт, избира средния вариант за своя модел: той е нещо средно между МИДЕМ в Кан и "Музикмесе. Пролайт + Саунд", т. е. съчетава продуцентско-издателската страна с чисто търговската. Може би най-добрият вариант за обстоятелствата, в които българските артисти работят. До 31 май в НДК може да се види колекцията на "Ямаха", която включва последните новини в областта на електронните инструменти. Онова, което я прави особено привлекателна, е демонстрацията на живо пред публиката от популярни групи като "Херманс Уулф Бенд", "Проект Бисквитките", чаровни аматьори като художника Едмонд Демирджиян и от посветени като Кокан Димушевски. Разбира се, "Ямаха" присъстваха благодарение на своите български партньори - "Динакорд". А те са не само транслатор на японските чудеса в музикалната техника, но и съмишленици. Очаква се съвсем скоро от сътрудничеството им да стане възможно вграждането в "Ямаха"-системата на неравноделни ритми. В този панаир на музикалните къщи "Фактор" достига своя връх. За демонстрациите на внасяната от тях продукция е заета зала 4, в която свирят Георги Денков, "Бараби блус бенд", "Стоунхендж", "Електрошок", "Стари муцуни" и Георги Минчев...
"Експо музика" произвежда и събития. "Ролинг Стоунс" например, както и албумите на други светила от рокмузиката се появяват за първи път по най-легален начин - чрез българските лицензианти на "EMI" - "Ка-мюзик". За първи път се появява и SD Audio - екип от инженери меломани и перфекционисти, които демонстрират как едно звукозаписно студио може да се побере в една-единствена "магическа кутия". Съдбата й е обичайна за нашата действителност - изобретеното тук ще се произвежда в САЩ. Причината е невероятна: така излиза по-евтино, включително и с транспорта. Впрочем благодарение на акцизите се оказва, че оборудването, закупено от България, е един път и половина по-скъпо, отколкото да си го вземеш направо от чужбина.
На изложението е пълно със съблазни. Ако музикантът е и платежоспособен, няма да му остане нищо друго, освен да мисли за музиката си. Преди години, в началото на промените, когато магазините започнаха да стават все по-шарени и пълни, но и все по-недостъпни, един семинарист от екрана на телевизията се опита да успокои душите ни така: "Ходете, гледайте и се наслаждавайте. Дори само с гледането да си останете, ще проумеете поне без колко много неща сте могли досега." Надеждата на музиканта е, че "Експо музика" все по-малко ще бъде празник, предназначен единствено за наблюдение.

Елена Драгостинова