Бургаската опера през новия сезон

Докато колегите музиканти и оперни артисти от страната тези дни прекрачват прага на театрите, за да поставят началото на новия творчески сезон, то в Бургас оперният театър поддържа непрекъсната активност.
Премиерата на операта "Норма" от Белини се състоя в средата на най-отпускарския месец август. В спектакъла партията на Норма бе изпълнена от гост-солистката Офелия Христова. Сега първата премиера за "новия сезон" е рок-балетът "Ангели през ада" - авторски спектакъл на хореографа Хикмет Мехмедов, който в случая е още и либретист, и режисьор на постановката. Мехмедов работи в сътрудничество със сценографа Иван Савов - стар, изпитан и много силен творчески тандем. А музикалният колаж на Стайко Стайков е по музика на Вангелис, "Куинс", "Бийтълс", "Пинк Флойд" и др. Това е третият рок-балет, който осъществява хореографът Хикмет Мехмедов след постановките на "Let it be" в Русе и "Нон стоп" в Стара Загора. И двете предишни постановки се радваха дълго на успех сред младежката аудитория, а това дава надежда, че и "Ангели през ада" ще има подобна щастлива съдба.
Артистичният сезон на този оперен театър е до 25 декември. През летните месеци не е имал и седмица ваканция: "Ще почиваме през зимните месеци - от декември до април" - казва главният художник на театъра Иван Савов. Предвидени са още няколко заглавия в навечерието на Нова година. За най-малките е детският мюзикъл на Дора Драганова "Пипи Дългото чорапче". Включена е и "Вива ла мама" на Доницети, творба-автошарж на жанра, чийто сюжет визира задкулисните пространства на оперния театър. И още - една вечер, в която са събрани две творби - комичната опера "Слугинята господарка" от Перголези и героичната опера на Монтеверди "Битката между Танкред и Коринда". Ако остане време, като резервно, но съвсем не като второстепенно заглавие в проекторепертоара фигурира и произведение на Меноти.
Дори за предубедените репертоарът представлява интерес: Бургаската опера очевидно се опитва да излезе от затворения кръг на предъвквани заглавия. Но без да се отказва от силата на класиката.

Румяна Апостолова