Ангели през ада (рокбалет, либрето, хореография и режисура Хикмет Мехмедов, сценография и костюми - Иван Савов, музика от Вангелис, "Алън Парсънс", "Бийтълс", "Пинк Флойд", "Куин"). Твърде рисковано е да се обърнеш към тема от конкретната действителност. Поради спецификата си изразните средства на танца много по-добре се вписват в митологизирани, фантастични, исторически и абстрактно философски теми, отколкото към събития от днес. Балетът на Бургас и новият му ръководител Хикмет Мехмедов се обръщат към проблемите на деня - ожесточението, наркоманията, духовната безпътица... Постановчикът успява да избегне примката на битовото, тривиално изложение на фактите и изтегля творбата в по-висше измерение. Така житейските перипетии на героите тинейджъри стават и повод за интерпретацията на извечни въпроси - за греха и предателството, изкушението и разкаянието, пречистващата сила на любовта, стремежа към съвършенство. Мехмедов има опит в рокбалета, затова съумява да покаже най-добрите страни на своята дарба. Режисурата е перфектна, разказът пределно ясен, действието е динамично и интригуващо. И най-важното - схванал е вярно светоусещането на най-младите в обществото ни, вкусовете им, начина им на живот. За тази сполука огромен дял се пада и на сценографа Иван Савов, както и на майсторския музикален колаж на Стайко Стайков. В стремежа си за пределно сгъстен сценичен ритъм обаче балетмайсторът в известна степен ощетява танцовия текст, най-вече в ансамбловите изяви, чиито функции се свеждат предимно като движещ фактор на събитията. Хореографските откровения на Мехмедов откриваме в соловите изяви. Красиви партерни построения и форми, умело преплитане на модерната пластика и класическия танц. Изпълнението на главните действащи лица е професионално и запомнящо се. Фортуна-Галина Калчева - чудесни данни, солидна техника и артистично присъствие; тинейджърка - Емилия Николова - нежна и одухотворена; Рокерът - Гриша Роглев - ефектен и темпераментен, Черният Ангел-Валентин Христов - изтънчен, изкусителен, с красива линия на танца си. Но доминиращо над всички е изпълнението на Недко Георгиев в партията на Тинейджъра. Вдъхновен, самораздаващ се танц, одухотворено, дълбоко артистично присъствие. Всеотдайно танцуваха и всички останали участници в спектакъла. Така напълно заслужиха аплодисментите на публиката почти след всеки номер.

Маргарита Михайлова