Във варненския оперен афиш за този сезон фигурират две имена: Верди и Александър Йосифов. Кризата в жанра на детски оперни заглавия и прозорливостта на Александър Йосифов, който преди години реши да запълни празната ниша с около шест детски заглавия - от "Тошко Африкански" до "Пчеличката Мая", днес превръщат този автор в най-често поставяния в оперните ни театри. А и един от малкото български композитори, ощастливен да види творбите си на живо.
Детската опера "Макс и Мориц" е първото ново заглавие за сезона във Варненската опера. Екипът, който поставя творбата на Йосифов-Буш, е: режисьор Румен Нейков, художник Радостин Чомаков, диригент Сунай Муратов. Премиерата е предвидена за средата на ноември.
Следващата постановка е "Аида" на Верди. Тази творба ще бъде представена в нов сценичен вариант и нова интерпретаторска версия от диригента Христо Игнатов, режисьора Кузман Попов и художничката Лора Маринова. Премиерата ще бъде през февруари.
През март и април Варненската опера ще "ремонтира" старата постановка на "Отело" (режисьор Кузман Попов, диригент Христо Игнатов) и ще се подготвя за турне в Германия и Швейцария, което ще се състои от 24 април до 5 май. Към "Отело" ще бъде добавена за турнето и репертоарната постановка на "Тоска". В солистичната гарнитура на двете постановки, които ще пътуват в Европа, фигурират силни имена на наши певци в чужбина - тенорът Емил Иванов, сопраното Таня Шиварова, баритонът Иван Консулов, както и великолепното италианско сопрано Силвия Рамиацо - изпълнителката на Дездемона в "Отело".
Извън всекидневието Варненската опера има и две фестивални участия за международния фестивал "Варненско лято". Ще бъде възстановена "Дон Карлос" от Верди, а "Отело" ще бъде представена на 1 юли в Пловдив, в Античния театър, в рамките на най-голямото културно събитие за 1999 г. в България - Европейските дни на културата.
Сред солистите в този представителен спектакъл ще блестят имената на тенора Емил Иванов (Отело) и сопраното Силвия Рамиацо (Дездемона). Очевидно и Варненската опера, когато е изправена пред чужбинско турне или фестивален форум, не разчита на певческите наличности, фигуриращи в щата на трупата, а търси най-доброто. И във връзка с това един въпрос от по-общ характер - не е ли крайно време да влезе в действие договорната система при оперните певци?

Румяна Апостолова