Десислава Димова:
По отношение на галериите тази година не предложи някакви изненади. По-скоро се затвърди досегашното положение, което има и своите плюсове - все повече галерии успяха да изградят своя ясна физиономия. Сред тези, които целенасочено следват определена политика, Център за изкуство АТА, Ирида, Ата-рай, XXL, Дрита, СГХГ, макар и с различна насоченост, имат едни от най-качествените изяви и са местата, които определено оправдават очакванията на публиката. Ако към критериите за оценка се прибави експериментът и адекватността към най-новите търсения, категорично първото място се пада на Центъра за изкуство АТА, който наред с някои от безспорно най-добрите изложби за годината, отново бе поле за серия успешни експерименти.
И тази година Швейцарското посолство, в лицето на посланика г-н Руф показа, че добрият вкус и качествените изложби не са привилегия единствено на галериите.
Класация на изложбите не бих могла да направя, но ще спомена някои от запомнящите се според мен: "Флуксус" в Галерията за чуждестранно изкуство бе сред събитията на годината. "Ламаринени дупки" на Надя Ляхова, "География Геометрия" (Галерия Петер Линднер) са само част от, общо взето, силните представяния тази година в Ата-рай. Сред най-добрите биха могли да се включат поне половината от изявите на Центъра за изкуство АТА, но ще спомена само "Хаос в действие", "Две реалности" на 7 + 1, Васил Попов, Нина Ковачева и Валентин Стефанов, "женската" изложба "Каприз". Приятна изненада като цяло беше и годишната изложба на "Сорос", с този път малкото подбрани автори и точно уцеленото място.