Фото око, ново българско списание, излезе от печат миналата седмица. Появата на такъв тип издание вероятно е била очаквана дълго от професионално изкушената аудитория. Вероятно обаче и тя е изненадана от представителния му вид и от стилния му разкош.
Вместо банално да сглобят двете думи от наименованието му, създателите на "Фото око" ловко оставят пробела между тях да манифестира редакционната стратегия. Впрочем, списанието изговаря концепцията си още от корицата на първия брой чрез автопортрета на Марк Маркарян от 1931 г. Във "Фото око" фотографията налага върху печатната комуникация матрицата на високите образци от собствения си културен код: високотехнологична, но естетска визия за дизайна; разностилни, но фокусирани върху обща тема, текстове. Всичко дотук е каширано с информационни рубрики и конкурси, юридически консултации за авторското право и обещаващо дълъг живот на изданието рекламно изобилие.
"Живата фотография" - премиерната тема на списанието, представя книгата на британеца Филип Джоунс Грифитс "Тъмната Одисея", монголско портфолио на Йордан Йорданов-Юри и чешкия фотограф Павел Ваха. Главният редактор Иглена Русева разказва и анализира 160-годишното приключение на образа, наречено фотография. Първият брой на списанието, издавано от сдружението "Фотографски информационен център", обещава и луксозни приключения на окото. Веднъж на всеки два месеца.
Б.Б.