За първи път БНТ обяви пред медиите своята филмова стратегия за година напред - на 12 септември 2000 продуцентско направление "Кино" анонсира заглавията за рубриките "Киноклуб" (събота) и "Неделна киновечер" за периода октомври 2000 - септември 2001.
93 филма, произведени от 1984 до 1999 в най-големите американски студии, като Miramax, Warner Bross, Universal, 20th Century Fox, New Line, Hallmark и др. ще се боричкат за аудиторията с bТВ, Нова телевизия и кабелите.
Повечето заглавия, разбира се, са минали по кината, но какво от това - голямата част от публиката така и не ги е гледала на голям екран, защото хората забравиха да ходят на кино. Друг е въпросът, че доста са познати и от видеотеките, но какво по-хубаво за съботно-неделната почивка да изгледаш прекрасни филми като "Седем" на Дейвид Финчър, "Опасни връзки" на Стивън Фриърс, "Пържени зелени домати" на Джон Авнет, "Да возиш мис Дейзи" на Брус Бересфорд, "Добрият Уил Хънтинг" на Гюс ван Сант...
Най-сетне по Канал 1 ще видим телевизионния филм на Андрей Кончаловски "Одисей", произведен през 1997 - копродукция между Hallmark и American Zoetrope. За кабелизираните домакинства, в чието меню влиза и Hallmark, минисериали като "Клеопатра" на Франк Родам например са досадни познайници, но все пак в страната живеят и наивници, които чакат разтуха предимно от БНТ. За тях са помислили най-сетне Ивайло Гюров и неговият екип, след като доста дълго в уикенда ни изтезаваха по скалата горилски скитания - тинейджърски спортове. Още носим кошмарния спомен за договор на БНТ с Columbia в началото на 90-те, благодарение на който за известно време бяхме обречени на нечовешки тъпотии по Канал 1. Навярно неизбежно (пакет е все пак!) и сега в програмата са наблъскани екшъни и юношески комедии по вечерно време, но утешението е, че поне половината са свестни филми.
По всяка вероятност в БНТ нещо се променя, макар и туткаво - след като загледахме в съботния следобед руски филми, защо да напускаме Канала след новините (ако се обречем на телевизия, естествено)... Дори да не се получи желаният ефект, националната телевизия поне разкъса дълголетната мъгла в своята филмова стратегия. Сега на ред са нейните конкуренти.

Г.Д.