Борис Костадинов:

Участвам в класацията на изложбите за 2000 г., правейки уточнението, че съм пропуснал някои от тях, които вероятно са били добри. Но все пак е ясно, че посещенията зависят от личните пристрастия, настроението и не на последно място - свободното време или физическата възможност за присъствие на едно или друго място. Подобно на класацията за 99-та, и сега няма да подреждам нещата на първо, второ или трето място, а ще изброя няколко изяви в реда, в който те бяха проведени през годината.
През лятото в Пловдив беше второто издание на "Фронт за комуникация", организиран от фондация "Изкуството днес". Този път самата изложба беше по-скоро съпътстваща част на теоретичните представяния и работните срещи. През лятото в галерия XXL беше представена изложбата "Антифеминизъм/Антимачизъм" с куратор Диана Попова и художниците Зорница-София, Боряна Драгоева, Даниела Костова, Хубен Черкелов, Косьо Минчев и Георги Тушев. Изложбата беше резултат на 10-дневен "провокативен" пленер в Златоград.
Есенният сезон започна с голямата изложба на Зигмар Полке в Галерията за чуждестранно изкуство. По-късно Центърът за медийни изкуства Интерспейс съвместно с IDEA Манчестър осъществи проекта "Урбанистични цикли" с куратор Галина Димитрова. Той беше интересен с експеримента в областта на интерактивността на произведенията, поставени в обществени пространства.
В края на октомври се проведе Вторият международен видеофестивал "Видеоархеология" с куратори Борис Костадинов и Живка Валявичарска. В рамките на четири дни фестивалът беше събитието, което успя да привлече най-многобройна публика през годината.
В края на годината се случи и едно събитие зад граница, което обаче е важно за съвременното ни изкуство. Даниела Костова спечели Първа награда на международната изложба Онуфри' 2000 в Тирана, чийто куратор беше Еди Мука.