Весела Христова-Радоева:

Когато преди години бе открит паметникът на светите братя Кирил и Методий пред наречената на тях Народна библиотека в София, вестниците публикуваха разнопосочни отзиви на читатели за творението на Владимир Гиновски. От пълна подкрепа до крайно отрицание. (За далечната 1975 г. това беше обичайна практика, подчинена на принципите на идеологическата пропаганда.) Цитирам по памет едно от критичните мнения, изказано от възрастен мъж: "Това да са Кирил и Методий? Целият български народ знае как са изглеждали, но не може да ги познае в никакъв случай!"...
Идентичен е общественият шум около творението на Георги Чапкънов, което се извиси в центъра на столицата в последните дни на 2000 г. Само че съвременната пропаганда използва по-рафинирани методи от познатите отпреди десетина години и "използва" професионалното мнение. Мнозина завидяха на именития ни скулптор и започнаха да търсят опора за отношението си в небитието. Забравяйки, че в монументалното изкуство най-чистите и исторически значимите произведения са алегоричните. А алегорията е изразяване със символи - фигурални и жестови - на философските обобщения за човешкото съществуване. Георги Чапкънов създаде алегория на град София. Изпипа я перфектно в онзи познат стил, който не може да бъде имитиран и който е неговата визитна картичка, разпознаваема по света. За мнозина от хората с положителна емоционална нагласа остава радостта, че са съвременници на поставянето на паметника. За други обаче "професионалните" предрасъдъци и комплекси се оказват по-силни от способността да погледнат с открито сърце едно наистина художествено произведение. Впечатленията ми от изложбения живот в София през изминалата година мога да обобщя по следния начин - галериите несъмнено успяха да запазят периметрите си на контакти с художници и публика. Следователно имаме основания да смятаме, че тенденциите в дейността им са трайни.
Ще спомена две изложби, които оценявам като талантливо поставяне и реализиране на творческия замисъл - Ангел Станев и Емил Попов с "Успоредно" през юли на "Шипка" 6 и Станислав Памукчиев с "Реликти" през ноември в "Райко Алексиев".