Галерия Ирида представи "GYM" - изложба живопис на RASSIM. Това е поредната изложба, с която галерията демонстрира политиката си на стъпване в полето на съвременното изкуство под мотото "Отваряне на вратите". С нея художникът продължава цикъла си от картини, започнат миналата година, който се базира върху фитнес културата.
Голямоформатните платна върху белите стени изглеждат като прозорци на зала за бодибилдинг, през които зрителят може да надникне, за да види части от това, което с случва вътре. Откъслечните детайли, които се виждат през тези "прозорци", създават усещане за въздействащи визуални обекти, които уж случайно минават пред очите ти, а ти се чувстваш като воайор, който вместо да се спотайва някъде в тъмното, е поставен под светлините на галерийното осветление. В този смисъл телата от "GYM" имат класическо звучене, ако трябва да се съобразим с това, че една от характеристиките на сюжета голо тяло в историята на изкуството е неудобството на облечения наблюдател пред разголения модел.
Кое тогава е новото в работите на RASSIM? Разбира се, естетиката. От една страна, това е естетиката на представяне. Тук определящо значение играе изборът на точно определен детайл от човешко тяло или спортен уред - парчета мускули и метал, които са достатъчни, за да усетиш ритъма на пулса, миризмата на пот, сексуалната страст към това да "блъскаш". От друга страна е естетиката на самите обекти. Авторът смята, че именно тях можем да наречем "съвременно голо тяло". Безобразно деформирано, структурирано по някакви измислени параметри в килограми и сантиметри, изтощено от "друсане" с анаболи и хормони. Девизът на истинските културисти е: "No pain no grow" (Без болка няма нарастване). Не е ли това един от безбройните безумни нагони на времето ни? Стремежът към болката. Само тя може да бъде безспорно доказателство за органичната ни същност в един все по-дигитален, силиконово синтетичен и генно модифициран свят. Всеки, който е влизал в добре оборудвана зала за фитнес, е забелязал страшните метални скелети на уредите. В подобни музеи на съвременната Инквизиция си даваш сметка за неустоимото изкушение да се подложиш на физически тормоз, за да постигнеш новата си опаковка - чрез нелогични движения, много мъка и съвсем не безвредни химикали. Опаковката, която лъщи, променя се от неспирното съкращаване на мускулни влакна и пулсация на кръвоносни съдове. Опаковката, която може би е твърде грозна, но притежава най-важното качество - адекватност.
За RASSIM телата на културистите са един от безспорните символи на успеха. Масовата култура на миналия век създаде равенството: самочувствие = тестостерон + адреналин.
Изложбата "GYM" има вид на пазарен продукт. В контекста на нейния смисъл тя ни е предложена под формата на скъпа стока. Пред галерията е паркирана спортната кола Фиат Бертони на художника, на витрината е окачен голям рекламен постер, а зрителите могат да си закупят срещу 5 евро снимката "Адреналин". На откриването, вместо традиционното бяло и червено вино, се пиеха оранжеви, зелени и сини енергийни напитки. RASSIM никога не е изневерявал на това да представя работите си със задължителната доза комерсиален блясък.

Борис Костадинов