Сред не особено богатата симфонична програма на фестивала "Софийски музикални седмици" беше концертът на Академичния симфоничен оркестър на 5 юни, включен в цикъла "Подиум на младия изпълнител". Благородната идея - да се даде път на четирима млади таланти, принадлежи на проф. Ангел Станков.
Безспорно, най-атрактивният солист беше 14-годишният тромпетист Петър Македонски. Момчето стои уверено на сцената, то е артистично, с очевидно самочувствие и има защо. Скучноватият инак Концерт за тромпет и оркестър на чешкия класик Ян Иржи Неруда беше изпълнен с ясен, чист, красив, бляскав звук, без проблеми с артикулацията, дишането, техниката.
Много приятно беше представянето на 18-годишния цигулар от Скопие Петар Манчев, ученик на проф. Станков. Двамата бяха солисти на Концерт за две цигулки и оркестър в ре минор от Йохан Себастиан Бах. Имаше - на места - известна звукова неравностойност между двата инструмента, но момчето е много музикално, с усет за стил и ансамбловост.
Виктор Вълков - вече много нашумяло име - трябваше да увенчае вечерта с Концерт за пиано, тромпет и оркестър опус 35 от Дмитрий Шостакович - с участието на тромпетиста Светослав Василев. Младият пианист е очевидно много талантлив и артистичен и изпълнен с порив да покаже това - и да се забавлява, разбира се. Концертът на Шостакович дава в изобилие такива възможности. Само че неговият хумор иска доста по-зряло вникване, а момчето не съумя да се добере нито до съкровената лирика, нито до сатирата на гениалния композитор.
За мен най-цялостно беше представянето на Лъчезар Костов, 21 г., от класа на проф. Богомил Караконов. Той изпълни до мажорния Концерт за виолончело и оркестър от Йозеф Хайдн. Нямаше неизваяни места в соловата партия - красив тон, ясна артикулация и в най-виртуозните моменти, фина динамична палитра, съвършено фразиране.

Наталия Илиева