Как се прави хит

"БГ радио" съществува от малко повече от година, време, за което стана малко повече от успешно начинание. Оказа се, че българската музика е толкова пълноводна река, че - и без неистови усилия за вдигане на платната - "БГ радио" напредва по течението й със завидна скорост. Когато пък положи усилия, резултатите са забележителни, както в току-що приключилата кампания "Стани известен". Едно от първите дела на новото радио миналата година бе да обяви конкурс за текст на песен, един от първите му продукти - симпатичното лимонадено-плажно парче на "Д2" "Аз и ти". След като в началото на тази година раздаде музикални награди в няколко стандартни категории и номинира нещо не толкова обичайно като "идеална група на България", съставена от най-харесвани изпълнители от различни групи (Любо Киров, Ясен Велчев и Иван Звездомиров от "Те", Митко Кърнев от "Д2" и самосиндикалният барабанист Стоян Янкулов-Стунджи), БГ радио отново оповести конкурс за текст на "летен хит". Операцията "Стани известен" беше проведена брилянтно: крайният срок за предложения беше 10 юни, на 13-ти от 2131 участвали в "плебисцита" вече беше избран победител, на 29 юни на площад "Александър Батенберг", продуцираната от БГ радио песен беше изпята за пръв път на живо, а от 30 юни започна да се излъчва неспирно на честота 91.9. Това, дали думите на студентката Радостина Колева, спечелила конкурса, са наивни или не (Ако някога пак те обикна,/ ти ще тръгнеш по мойте следи,/ но не зная дали ще се срещнем,/ или пак ще останем сами), дали музикантите от "Супергрупата на България" са най-представителното и доброто от българската музика или не и дали "най-очакваната песен на лятото" звучи в стил най-ежедневното от MTV или не, в крайна сметка няма значение.
Това, че събитието на "Батенберг" започна с неработещи микрофони и завърши с фойерверки и това, че репортерката от площада екзалтирано викаше в ефир, че наоколо гъмжи от хора и "прииждат още", а около сцената през първия час се разхождаха има-няма стотина-сто и петдесет ентусиасти, са само подробности. Истински значимото в случая е, че едно радио успява да се превърне в главно действащо лице именно на това, с което се занимава. Да се самопрокламира, да се самонадъхва, да провежда безупречни PR-акции на всеослушание, да осъществява жив контакт между двете групи от свои ползватели - музикантите и публиката.
Преди малко повече от година "Хоризонт" влезе в орбитата на новия си шеф Иван Бориславов и адската прес-шумотевица, която остави цяло БНР безпомощно в течение на месеци. Дочух, че тези дни новото ръководство чествало годишнина от "освобождението" на програмата, като повозило в стилен старовремски трамвай отбраното общество на традиционни коктейлни гости от властта и другите медии. По гостите ще ги познаете - докато едните се опитват да пълнят площади, другите, в своята си паралелна реалност, се задоволяват със стратегическия един файтон хора. Комплименти и благопожелания за БГ радио.

Нева Мичева








От въздуха
подхванато