По-добре късно,
отколкото никога:
От недодяланост
към празноглавие


На предаването "По-добре късно, отколкото никога" не му върви на водещи. След като Дамян (интелектуално) Бедни го загроби за дълго време, то се яви отново с не по-малко хвърлящ в недоумение зрителя "фронт(уо)мен" - Ива Екимова, по-известна из артистичните среди с прозвището "Хубавото Ивче". Е, ако при втория избор на водещ на предаването основната роля е играел размерът на гръдната обиколка, в продукцията добре са си свършили работата - новото лице на "По-добре късно, отколкото никога" никога не изпуска сгоден случай да демонстрира своите прелести. Само те обаче едва ли са достатъчни, за да превърнат шоуто от провален конкурент на Слави Трифонов в истински гледаемо. Няма как, не е честно, разбира се, но това са изискванията - за да си добър водещ, се иска не само визия, но и мъничко интелектуален багаж. А при Ива Екимова определено си личи, че в това отношение тя не носи нито куфари, нито чанти - пътува в ефира с абсолютно празни ръце.
Всъщност новото издание на "По-добре късно, отколкото никога" ни показва, че неговите продуценти изглежда нямат представа какво точно искат. Ту предпочетоха един в голяма степен подобен на Слави Трифонов водещ, ту сега подбраха неговата почти пълна противоположност. На агресивното, изпълващо целия екран водене на "философа на стърчането", преминалата през ситото на кастинга Ива Екимова отговаря с едно пърхащо, капризно, чак на границата с инфантилното поведение, повече характерно за някоя флиртуваща нимфетка, отколкото за една майка (каквато често изтъква, че е). Тя е бивш кадър на музикалната телевизия ММ и дори някому от зрителите тази данна да не е известна, наблюдавайки водещата, той веднага ще я установи: тя се държи така, сякаш още продължава да води музикално шоу, а не предаване, в което освен ахкания, охкания и други такива възклицания ("Ау, 'ма това е страхотно!", "Ама т'ва е много благородно!" или "Леле, колко е сладка!"), се иска и нормален, смислен разговор. Диалог, който не се получава може би и поради факта, че в студиото на музикалната телевизия междуметията вървят просто защото няма човек отсреща, докато в едно шоу с гости последните са основен елемент от случването му. И следователно фръцкането пред тях няма как да ти носи успех (стигна се дотам чак Чочо Попйорданов да направи забележката: "Стига си се глезила!"). "Опитът" от ММ е и вероятната причина водещата да се чувства по-добре с гостите си от втората част - повечето от тях попмузиканти, докато с тези от първата изпитва доста трудности, често поглежда в сценария, а очите й почти налудничаво са вперени в "ауто-кю"-то. Забележителна е и несигурността й по отношение на обществените процеси и актуални събития: с просто око се вижда, че тя нито се интересува от тях, нито че пък й са много внятни.
Впрочем, Ива Екимова е типичният продукт на забавните телевизии в България, които - кой знае защо - решиха, че колкото водещият е по-инфантилно празноглав, толкова е по-близко до публиката. Така, изглежда, си представят зрителите: дай им кършотене, "муци-муци" и гевезелък и работата е опечена. Авторите на късното шоу по БНТ май са хлътнали по това не особено вярно убеждение и ето как след дървената недодяланост на Дамян Савов "дочакахме" изоглавеното кръжене на Ива Екимова. След "мъжкарска" непосредственост и разпуснатост - "нимфетска" префърцуненост и разкрепостеност. Но нито едното, нито другото поведение са в състояние да направят от "По-добре късно, отколкото никога" гледаемо шоу, по-скоро служат като поредното потвърждение на отдавнашната мъдрост, че "Със стари тв динозаври нов тв зоопарк не се прави".

Митко Новков







Петък,
ранна утрин