В афиша на Есенния международен театрален фестивал "Сцена на кръстопът 2003" в Пловдив съжителстваха безпроблемно хитови спектакли, окичени с награди от предишни фестивали и прегледи ("Франческа", "Фенове", "Олеанна", "Без кожа", "Дневникът на Бриджет Джоунс"), и премиерни заглавия ("Балканите четат Ягош Маркович" на Фондация "Сцена Балкани" и РДТ-Смолян, "Ромео и Жулиета" на ДТ-Пловдив, "Роберто Зуко" на студентите от НАТФИЗ, "Зима" на ДТ-Бургас), както и няколко по-малко известни представления от Добрич ("Оркестър "Титаник"), Русе ("Предопределените"), Враца ("Ревност в три факса"). Чуждото присъствие дойде от Народния театър на Белград, Московския театър "Луна", Народния театър "Войдан Чернодрински" от Прилеп (Македония) и Театър "Студио Драма" от Истанбул.
Фестивалът започна с "Кукувицата" от Елин Рахнев (НТ "Иван Вазов") в Античния театър (за първи път с представление, ориентирано към по-младата публика), хвърли ръкавица към пловдивската улица и потенциалните театрални зрители с "Болеро" на Равел, изиграно темпераментно от "Арабеск" на пъпа на Пловдив пред Бинго "Балкан", и се разположи на трите традиционни сцени - в Драматичния театър, лятната "Водопада" и в Градския дом на културата. Всеки ден на мерещите стъргалото жители и гости на града им се налагаше да преминат под арката от театрални колони и завеси, издигната предизвикателно на главната улица, недалече от входа на Пловдивския театър.