Co-abitare
Проектът "Споделено пространство" се породи от идеята за преобръщане на гледната точка, на погледа. Не напред, както бихме гледали пейзаж или разговаряли с някого, нито пък - нагоре, взирайки се в небето, а надолу към земята, върху която стъпваме, в която се спускат корените...
Подобно на градина, килимът, в качеството си на естетически символ, заема част от пространството. Върху него е възможно да се вглъбиш в себе си, да мислиш, да се молиш, да летиш... Тогава "да си върху килима" се превръща в кепос - вътрешно жизнено пространство, привилегировано, плодоносно. Килимите - места, върху които разцъфват истории.
Осъществен от материал, който позволява да се навива на роло, килимът ни препраща към древния си произход, към първоначалната си функция да е част от номадството. Докато на Запад килимът е предимно украса, на Изток той е единственото обзавеждане в къщата. Изкусно изтъкан, килимът разказва чрез знаци и цветове историята на племето, неговата вяра и култура, често е изказ на поет, размишление на философ. В мюсюлманската религия килимът придобива духовна стойност. Смятан е за храм, свято пространство, разграничено спрямо профанния свят. Вярвaщият мюсюлманин носи със себе си своята молитва - килимчето, което може лесно да разгъне, върху което да коленичи, обърнат към Мека.
Ако килимът, поради свещения си характер, символно побира в себе си къщата и желанията за щастие, които тя носи, да мисля днес за килима, за мен означава да предложа къща, пространство за разказване. Да предложа пространство за лични истории, да ги поставя редом, да им предложа един вид съвместно живеене, признаващо и приемащо различия.
Получените писма преобразявах чрез материята на килима. Килими, които се навиват на роло, подобно на ориенталските килим и шумах, тъкани без възли и руно.

Ана Моро-Лин
Превел от италиански А.А.

Ана Моро-Лин, Венеция, Италия, е осъществила индивидуални изложби в почти всички европейски страни, участничка е в колективни италиански изложби в Европа, САЩ, Канада, присъства в многотомната история на италианското изкуство на ХХ в. под редакцията на Джорджо Ди Дженова. В България тя гостува на фестивала "Август в изкуството 2002", главен куратор Румен Серафимов.