Аерогара за двама

"Часова разлика" е камерна мелодрама (с елементи на романтична комедия), почти заключена между летищните терминали на "Шарл дьо Гол" и хотел "Хилтън" в Париж. Непознатите Роз (Жулиет Бинош) и Феликс (Жан Рено) се сближават покрай мобилен телефон, пилотска стачка и гадно време. Тя е наконтена като панаирджийски кон козметичка с дестинация Акапулко. Той е изнервен от френско-американския си микс бизнесмен с дестинация Мюнхен. Тя е ароматоманка, бъбрива до логорея. Той е ароматофоб, пестелив в своята билингва. Странната двойка преминава през задължителните компликации и стадии на влюбването, познати ни от разни мелодрами а ла "Гара за двама" на Рязанов.
Жулиет Бинош е чудна, както обикновено (миналата седмица по кабеларките мернах за кой ли път "Шоколад" и "Вдовицата от "Свети Петър" с нейно участие, което на свой ред ме увери, че няма промяна в заглавията след дългата ми лятна раздяла с тв-екрана). Но този контекст подчертава, макар и неволно, ролята й в "Часова разлика" - героините на Бинош са неизменно благородни, но за първи път я виждаме като простодушна кипра, кръстена на Роза Люксембург и носителка на "Златна четка". Жан Рено пък, когото предната вечер по Нова тв видях като глуповато-добронамерен моногам в американската лирична комедия за италианци "Гробът на Розана" (1997, реж. Пол Уейлънд), в "Часова разлика" е неподозирано дългокос, изтерзан, по-аскетичен дори от "чистача" в "Леон". Освен Рено, връзката между двата филма е ресторантьорството.
"Часова разлика" е поредна среща с чародейни актьори в банална ситуация. Но ми е любопитно деликатното френско занимание с идентичността, изранена в битката между сбъднатата "американска мечта", преодоляването на родовите комплекси и любовта. Е, малко в повече е женско и лигаво, особено с преекспонирането на мобилните комуникации.
Излъчването на "Часова разлика" в събота вечер по bTV обогати историята на "Любовта е лудост" - свикнали сме част от заглавията в конкурса да излизат скоро по кината, но е прецедент да се случи по телевизията броени дни след фестивала (друг е въпросът, че филмът бе анонсиран като продукция на САЩ). Но пък това удвоено "недоразумение" даде възможност на широката аудитория да види в праймтайма едно от емблематичните заглавия на тазгодишното любовно кино във Варна.

Геновева Димитрова



От пръв
поглед


Часова разлика, 2002, Франция/
Великобритания, режисьор - Даниел Томпсън; сценарий - Кристъфър Томпсън и Даниел Томпсън; оператор - Патрик Блосие; музика - Ерик Сера; в ролите: Жулиет Бинош, Жан Рено, Серхи Лопес.
Разпространява "Радиовижън".