Сопраното „Страдивариус“

Може би защото е дълбоко вярващ човек, Красимира е спасена от суетата на съсловието, към което принадлежи. Смиреното служене на музиката, думи, които сме чували и от Калас, за нея е символ верую. Затова и призивът на Рикардо Мути, отправен към певците преди изпълнението на Реквиема на Верди: Andiamo a pregare, ragazzi!, отеква така силно в душата ѝ. Ние пък ще кажем, че извисяващото присъствие на нейния ангелски глас в интерпретацията на тази музика превръща слушателите ѝ в богомолци. [...]

Планове и спомени. Разговор с Пламен Карталов

Режисьорът трябва не само илюстративно да подхожда към музикалната драматургия. Как ще бъдат разчетени кодовете на музикалния език на композитора! Дали тези остинати нямат свой образ, дали тази полифонична тъкан, в която текат няколко потока на музикален език, ще се види, как ще се визуализира един лайтмотив, дали той ще продължи като една лайтсценична идея. Всичко това е свързано с прочита и на първо място, с анализа. [...]

Двама финландски диригенти в София

Гастролът на Йорма Панула (22.11.2018, зала „България“), име на „патриарх“ от световната сцена, не само даде възможност на софийските филхармоници да покажат вдъхновение и ниво, но и представи ярки, млади български солисти: цигуларката Лия Петрова и сопраното Мария Радоева. И традицията, и актуалните стандарти на музициране се изпълниха със смисъл в тази вечер... [...]