Досието Параджанов

Параджанов привлича вниманието на КГБ още през 50-те години на миналия век – в зората на своята кариера и скоро след пристигането си от Тбилиси в Киев. „От негова страна са направени клеветнически изказвания за „менгемето, в което е окована творческата свобода“ и „партийните поръчки в изкуството“ – пишат по-късно от КГБ. Филмът „Сенките на забравените прадеди“, който излиза на екран през 1965 г., носи на Параджанов признание в Съветския съюз и извън него. Заедно с това идва и зоркото внимание на властите. [...]

Счупен

В желанието си да демонстрира как не комиксите влияят на реалния живот, а обратното, американският режисьор М. Найт Шиамалан направи два (най-малко) доста досадни филма. По-лошото е, че между „Неуязвимия“ (2000 г.) и „Стъкления“ (2019 г.) остава „притиснат“ наистина добрият психотрилър „На парчета“ (2016 г.), който не заслужава подобна пренебрежителна съдба. Трилогия или не, в следващите редове повече няма да стане дума за „На парчета“, защото останалите „две части“ не са му в категорията. [...]