Добринка Табакова: Музиката, заради която съм тук

Човек винаги е повлиян от времето, в което живее и се развива като артист. Започнах с композицията в началото на 90-те години, когато в Европа академичната музика, естетическият фокус в развитието на класическата музика бяха много авангардни, с композитори като Булез, все още водещ в естетиката на класическата музика. Аз чувствах, че искам да творя музика, но това не е музиката, заради която аз съм на тази земя. Първите ми сблъсъци с музиката на мои колеги и идоли като Лигети или Ксенакис бяха много интересни... [...]

Без рамка

Какъв е Георги Минчев, на кой от множеството разнолики потоци в съвременния музикален океан принадлежи? Как да се направи „портрет“ на личност, която не се вмества в никаква „рамка“? Композитор с широко амплоа, чиито творчески простори обгръщат многообразие от жанрове и сръчно преплетени стилови похвати, композиционни техники и собствени новаторски открития. Той сякаш не следва определени модели, естетически тенденции, „език“ на времето, а сам става такъв „модел“... [...]