Андрей Наков: Фалшификатите разрушават нашата памет

Изложбата, която видях при откриването на „Квадрат 500”, беше направо трагична. Тя е резултат на антимодернистката идеология на соцреализма, чиято жертва също е и Светлин Русев. Неговото виждане за българското изкуство в последните десетилетия е ужасно, той просто погуби няколко поколения художници. Експозицията в галерията представлява, както казват руснаците, една „неразбериха“ – нещо твърде объркано, хаотично, без никаква система. [...]

Арт събития по европредседателството

Българското председателство на Съвета на Европейския съюз беше натоварено с очаквания. Независимо от това какво ще свършат или няма да свършат политиците, за първи път българите имахме конкретен повод да осмислим десетгодишното си европейско битие. При това на символично ниво – там, където европейската и българската ни идентичност се сливат в едно цяло. [...]

Фотография без суета

Някога наричали фотографията „огледало, което помни“. Тя ни показва едновременно какво имаме, но и какво ни се изплъзва и настоява да не забравяме, че животът ни неумолимо тече и онова, което виждаме, вече не „е“, а е „било“. Но има и друго. В същото това огледало неминуемо се отразява и личността на самия фотограф. Както и да са се накланяли везните през годините от историята на медията във вечния спор между „проводниците“ и „тълкувателите“ на реалността, фотографският процес винаги е предполагал и ще предполага участие. [...]