Бесарабия и айсбергът на културата. Разговор с Михаела Аройо

Бесарабия включва както молдовска, така и украинска част, но понеже икономически не е добре развита, има голяма бедност и не са много младите хора, които искат да останат в селата. Одеса е притегателен център, нещо като първата възможност. Затова в Одеса тези младежи правят много – там създават организациите си, там се опитват да съхранят и поддържат връзката със селото, с родното. Един от фокусите на изследването ми е как се отразява настоящата война на идентичността на тези хора и на живота им. [...]

Приземяване

„Вашата картина е добър урок, даден на природата“ – тези думи на Шекспир изникват в съзнанието ми при досега с тазгодишните Националните есенни изложби в Старинен Пловдив. Участниците се фокусират върху същностни екзистенциални проблеми и същевременно материализират и осмислят важни процеси в българската пластическа култура. Всеки, който умее да чете художествените знаци на времето непредубедено, ще открие в тези творби ярки индивидуалности, богат пластически език, лична философия и естетика. [...]

Изложби от други светове

„Всичко навсякъде е едно“ – това приблизително се казва във видеото, което посреща посетителите в Националната галерия/„Квадрат 500“ в ретроспективата на Бистра Льошевалие. Изложбата на Недко Солаков, завряна в ъгъла под стълбището на НГ/Двореца, е в „миши“ мащаб. Contunuum на Рашид Ал Халифа в галерия Credo Bonum препраща към красотата на остров Бахрейн… Че съвременното изкуство представя различни индивидуални светове в кореспонденция с общата ни реалност, е ясно априори. [...]